Έχουμε πολλές φορές στο παρελθόν επισημάνει πως το πλεονέκτημα μας ως τουριστικός προορισμός μέσα σε ένα έντονα ανταγωνιστικό παγκόσμιο περιβάλλον μπορεί να διασφαλιστεί μόνο μέσα από την περαιτέρω βελτίωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας σε όλους τους τομείς της τουριστικής αλυσίδας και φιλοξενίας. Γι αυτό τονίζουμε για ακόμη μια φορά ότι η επιτυχία του τουριστικού τομέα στηρίζεται στην διασφάλιση της ποιότητας των υπηρεσιών που παρέχουμε ως προορισμός.

Είναι ευρέως αποδεκτό ότι τα συναισθήματα που νιώθουμε τα πρώτα λεπτά (αν όχι δευτερόλεπτα) που βρισκόμαστε σε ένα καινούργιο περιβάλλον είναι εκείνα που καθορίζουν και την γενική άποψη για τις υπηρεσίες, την υποδομή και την ποιότητα για τον συγκεκριμένο προορισμό. Το αεροδρόμιο είναι ο σταθμός εισόδου και εξόδου των τουριστών, είναι το πρώτο και τελευταίο σημείο επαφής και συνεπώς, οι διευκολύνσεις και υπηρεσίες που παρέχονται, η προσβασιμότητα καθώς και η εμφάνισή του, δίνουν στους ταξιδιώτες την πρώτη εντύπωση, σχετικά με την αναμενόμενη ποιότητα κατά τη διάρκεια των διακοπών τους. Εάν ένα αεροδρόμιο δεν μπορεί να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στις προσδοκίες των ταξιδιωτών, όπως έχει συμβεί και στην περίπτωση του αερολιμένα Πάφου, σίγουρα θα έχει αλυσιδωτές αρνητικές επιδράσεις, οι οποίες επεκτείνονται και στην αντίληψη του τουρίστα για την όλη ποιότητα των διακοπών του.

Το τεράστιο αίσθημα αισιοδοξίας που μας έχει κυριέψει τους τελευταίους μήνες σχετικά με τις ψηλές αποδόσεις του τουρισμού και την εξαιρετικά υποσχόμενη καλοκαιρινή σεζόν, έχει αντικαταστήσει ο αρνητικός αντίκτυπος των πρόσφατων λυπηρών και απαράδεκτων γεγονότων που διαδραματιστήκαν στο αεροδρόμιο Πάφου. Και ενώ οι εντατικές και διαχρονικές ενέργειες τόσο του Κυπριακού Οργανισμού Τουρισμού και του αρμόδιου Υπουργείου όσο και όλων των συνδέσμων και εταίρων τουρισμό φαίνεται ότι άρχισαν να αποδίδουν καρπούς, η συγκεκριμένη κατάσταση έχει επιφέρει σοβαρότατο πλήγμα στον τουρισμό μας και έχει δημιουργήσει μια τριτοκοσμική εικόνα ανά το παγκόσμιο. Το χάος, οι τεράστιες ουρές, οι πολύωρες αναμονές και οι επιβάτες χωρίς αποσκευές, έχουν γίνει πρωτοσέλιδα στις παγκόσμιες εφημερίδες και έχουν δημιουργήσει αναστάτωση ανάμεσα στους επαγγελματίες του κλάδου. Η προδιαγραφόμενη και εμφανής αύξηση τόσο των αφίξεων όσο και των αναχωρήσεων δεν έτυχε σωστού προγραμματισμού και η ανεπαρκής υποδομή και στελέχωση έχουν επιφέρει αρνητικές συνέπειες στην κατά τα αλλά Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.

Σαν Παγκύπριος Σύνδεσμος Διευθυντών Ξενοδοχείων (ΠΑ.ΣΥ.ΔΙ.ΞΕ.) τέτοια συμβάντα δεν μπορούν να μας αφήνουν αδιάφορους και παρακολουθούμε με μεγάλο προβληματισμό την συνεχιζόμενη λυπηρή κατάσταση. Μέσα από την κρίση και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν ανταγωνιστικοί προορισμοί, έχουν διαφανεί τεράστιες ευκαιρίες για την Κύπρο, τις οποίες πρέπει μέσα από αγαστή συνεργασία και σωστό προγραμματισμό να αξιοποιήσουμε. Γι αυτό καλούμε όλους τους αρμόδιους φορείς να πάρουν άμεσα διορθωτικά μέτρα τα οποία δεν θα εστιάζονται σε προσωρινές λύσεις. Η κάθε ενέργεια αποσυμφόρησης θα πρέπει να έχει στόχο την διασφάλιση μιας μόνιμης, διαχρονικής και ποιοτικής αναβάθμισης του αεροδρομίου Πάφου, η οποία θα στηρίζεται όχι μόνο στις κτιριακές εγκαταστάσεις και υποδομές, αλλά θα επεκταθεί κυρίως στην σωστή στελέχωση και επένδυση στον ανθρώπινο παράγοντα.

Ευελπιστούμε ότι τα όλα προβλήματα που παρουσιάζονται θα τύχουν άμεσης διαχείρισης έτσι ώστε να θωρακίσουμε κατάλληλα την τουριστική μας βιομηχανία, την ατμομηχανή της οικονομικής μας ανάπτυξης.

Διοικητικό Συμβούλιο
ΠΑ.ΣΥ.ΔΙ.ΞΕ.